mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 7 augusti 2020

en dag i fiskens tecken 🐟

 nu har jag laddat för att Niklas ska klara sej en dag på fjället

så var han då "packad"
då kan han ta sin "lilla" promenad upp till Svintanda

lite skinka till lunch för oss som är hemma
en liten pippi...jag trodde Järnsparv men 
expertisen säger Svart Vit flugsnappare



Raimo sponsrade med en hink fisk
vi åkte in till Tärnaby 
och var med på församlingens 
torsdagsfika i det gröna







när vi kom hm från byn blev det att packa "lite" fisk
så i morgon blir det fisk till middag

fick den här bilden från Niklas på fjället
han klagar inte 
mandelkubb på G
AJ DÅ jag glömde bittermandel
Men det blev några kubb ändå
då vi väntar på Niklas som är på fjället 
får det bli en makrillmacka så länge
för när  han kommer ner blir det pizza
så kom då vår storfiskare ner från fjället
med en fin fångst
kassler o potatis kan se ut så här oxå

och vi fick lite pizzamys 

avslutar dagen med en myskort från 2016
Stella och Gammalmormor i lite morgon mys


1 kommentar:

Ellinor sa...

Alldeles färsk fisk,jag är avis....🤗