mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 23 augusti 2020

en skruttig dag som slutar i lycka

när man tvättar mysbyxor med binda i fickan
jag har tvättat om och borstat med rotborsten

nu tar jag nagelborsten....
blev helt OK ja nästan bra ju


tidig lunch


vi skull ju till Hemavan och titt på
folk som springer i fjället
25 km,  3 kontroller och 1200 m höjdskillnad 
så kom regnet


så jag satte mej i bilen


Anders fixade med förning 



Agneta är glad prisutdelare 

 ettan bland tjejerna vinner en långhelg i Guldkulan med ett helt gäng vänner

LINDQVIST Jenny Skellefteå 3:10:36.2


och Killen nr ett vann en stugvecka med kompisar 

NORMARK Kristoffer Djäkneböle IF    2:30:06.4


regnade och var småruggigt
så vi åkte snart för att handla på Konsum 
(ja ja de heter COOP Tärnaby ja vet)
MEN så mycket folk fick lite panik där 
och kaffe sugen var jag 
så svängde förbi vid Janne Bagaren
och där var det FULLT
så jag fick inget kaffe på byn i dag


tur jag har kaffe hemma då
men de hade varit trevligt med en kopp "borta"


men kolla  här
 första ärmen klar


kvällsmat
kylskåpsrensning


pizzasallad
jo det är ju en pizzabit i salladen



blir bra och det blev så det blev till i morgon oxå


LYCKAN är gjord
har köpt 6 kg älgfärs
tack  snälla Lars-Jonas

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Trista tider när man inte kan fika när man vill..bara att hålla avstånd...jag vet men trist är det��