mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 21 augusti 2020

Lapplands landskapssvamp


TACK Västerås stift för dagens post


höstdimman ligger överskogen
vackert de går inte att komma ifrån


Tar en promenad åt väster i dag


minns ni bilderna man skrapade på
  och så doftade det ?
Det går tyvärr inte att skrapa på den här bilden
MEN det doftar TJÄRA


så många kottar finns det i skogen


jag passade på att plocka svamp på min promenad


ja alla plockade jag förstås inte


på sina ställen är stigen inte så bred


och så är det rötter 


och då kan det ta TVÄRSTOPP
och Carl-Oskar näsan välter
det gäller att vara berädd
så inte även jag välter


Tänk om stigen såg ut så här hela tiden
nu är det dock inte så 


så var jag då framme vid bänken
där jag ska vända


blev lite svettig 


Lapplands landskapssvamp
tegelröd björksopp


där gick jag inte


och inte där heller


så nu är jag hemma....
461 kalorier tror nog det blev några fler
😋 att köra Carl-Oskar kväver en del 😋



en titta det blev en hel del 
mest björksopp o rensopp



fick bli en svampomelett till lunch
innan jag stupade i säng


inte bara kärleksknapparna i postlådan i dag
två nystan oxå 
nu kan jag fortsätta med tröjfixet


svamppitzza


blev så himla god
lyxade med ett glas vitt till


så kom drillsnäppan på besök


avslutar med några kvällsbilder från byn




 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Du är en riktig tuffing när du använder Carl-Oskar som traktor💪🏿Pantertant❤️