mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 13 augusti 2020

har du tid så får du följa med till Norge en sväng....


i Forsbäcksbacken var klipparen igång


och jag börjar på en trasa ...


vid norska gränsen blev gränskontroll
Vart kommer ni ifrån... Yttervik / Tärnaby
har ni varit utanför Västerbotten som senaste 10 dagarna... nej
har ni husdjur i bilen...nej
vart ska ni åka.... Akersvattnet
OK ni får komma in i Norge 
Tack för det då



men kolla här 
lilla vägen in ... ny beläggning 
undrar hur länge??


och skuttade får 
får man räkna med


väl framme vid Dammen och vårat spesseställe för Fjällbrud
men se i år var dom pyttesmå och ingen blom än på länge


så såg den ut 4 aug 2016...lite skillnad 













kolla in min sko till vänster...
så förstår man hur liten växten är


och här är det min tumme som jämförelse 


människans värk
uppdämd sjö



 många är dom med som sagt pyttesmå


även Lennart är pytteliten
(så här på håll)


våffla med hallonsylt 
och en skvätt kaffe
+10° i luften och snålblåst







 

så fortsatte vi in i dalgången
till Kjennvasshyttan  för att kissa
MEN dom hade byggt en ny toa och den var LÅST
så fräckt tycker jag


tur jag har min pisseburk...



här tar vägen slut och vi får vända
vid Gräsvattnet 




norska turistföreningen har byggt ett vindskydd 
så lägligt 
just där vi behövde ett för dagens lunch
pastasallad blev det


och lite kaffe



här börjar oxå några vandringsleder ... 
så det var MÅNGA biler på parkeringen

-
 om vägen var fin före dammen
så är den inte fin här 


ibland fanns det ingen väg







de här är mäktigt o märkligt 
mycket konstiga berg just här

jag är ingen expert
men nog är det en järnåder just här


Lennart gick ner men mina ben o fötter vill inte
så jag stannade lite högre upp






gul svamp är inte alltid kantarell



att åka IN i Sverige var då inget problem



Grabbarna har oxå varit i Norge i dag 
men dom for till Mo i Rana
Nu är alla hemma och det blir lasagne


strykande åtgång


just ja var in på Gränslöst och köpte en kryddpåse



kvällens pyssel


Linus hittade en bok med mandala 



och jag började i min nya bibel


roligt var det och en hel timme satt vi



åter en fin dag
med kärlek o glädje


ja just ja har beställt Fridas senaste bok
den har visserligen inte kommit ut än
men snart 







































1 kommentar:

Ellinor sa...

Tur att ni fick komma hem igen😘👍❤️