mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 24 februari 2023

23-2-23 dagens datum om man så vill


tidig morgon i Västerås




har ju tid för B12 kl 9.20


9.15 var jag klar


Lennart hade sjukgymnastik kl 11
så när han skjutsat mej var det 
bara för honom att ta bussen till sitt


Dagens lunch 
kålsoppa o ostsmörgås


Håkan hade bokprat o fika
i dag var det ingen bok jag 
så där spontant tänker låna


det är vinter just nu
bara att njuta av de vita
för de är väll snart borta


torsdag är det ju soppa o pannkaka
soppan har vi ju klarat av
nu blev det pannkaka
en med lättvispad grädde o hallonsylt
en med glass
och en med yoghurt o honung


Hedda har fått för sej att hon ska
ligga i mitt knä om kvällarna
lite svårt att sticka på min jumper då
jag behöver hela knät till stickningen


go kväll
Farmen
Torpet
och ett program om hundar


23-2-23 och klockan är nästan 23
märklig dimma över
Bjurhovda

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Man kan ju njuta av snö men detta förbaskade slaskande är inte så njutbart🙈Bort bort bort✊️