mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 28 februari 2023

med Yxa o hyvel


Å dessa väntrum....


min nya tandläkare
Aboud Habib
en TREVLIG och MJUK
tandläkare som jag nog ska
kunna komma överens med
han hittade en massa småskavanker
dock inget som behövdes lagas
MEN vi kom överens om att
träffa Tove tandhygienisten 
två gånger om året och 
han Aboud en gång om året
om Tove inte hittade nått 
jag tycker de låter bra
då jag har så dåliga tänder



Hedda får jobba för lite godis


Lennart var på sin träning


dagens lunch 
fanns ju moussaka kvar
som tur var


på eftermiddagen var vi hem till
Lennarts kusin o hennes man
dom hade fått tag i detta kort
från Skultuna mässingsbruk
med man på alla gubbar
Lennarts pappa o farboror 
och en kusin till dom finns med i skaran
På Mässingsbruket är detta en 
fototapet

vi fick även en rundvandring där dom bor
så mysigt med olika lokaler för ALLT möjligt
allt från Film/tv-tittande till gymnastiksal
gym o hantverksrum o konstrum
vävstolar
biljard o bibliotek
ett riktigt drömställe
om du frågar mej
 Fanns olika aktiviteter varje dag


dumplings o vårrullar blev det till kvällen


Farmen
Frusna väger
Att bäras av snö
det sista var en underbar film om
skidans historia
och hur man kan göra en skida
med bara yxa, hyvel o kniv
 


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Skönt att det gick bra hos tandläkaren,inga hemska oförutsedda kostnader👍🤗