mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 20 februari 2023

aj då garnet tar slut


älskar min balkong
ja de viste ni redan
och att sitta där och sticka
i solen 
kan livet bli bättre



ser ut att vara för lite
nu får jag se om jag 
kan fixa ett nytt
Någon kanske har ett liggande
hemma som blivit över
jag PROVAR några sidor på FB



Lennart har tvättat köksfönstret
fick ta till både grön svamp och rakblad
men nu är det fint


och så rena gardiner
(balkongdörren kunde dock inte tvättas
på utsidan då vi inte kan öppna dörren än)


har varit sugen på att baka länge
men jag får ta det i etapper


Semmelmuffins blev det


så goda och lagom i storlek


ute blåser det snålt
men här är det skönt


har fixat en köttgryta som nu ska puttra i ugnen
en god stund
hinner dock inte bli klar i dag


när jag har "riktigt" kött får Hedda smaka
och det sa bara slurp
så var det tomt på tallriken


linscyrry med ris till kvällen


hittade en halv strumpa 
jag fortsätter på den en stund


skidor på dagen
Farmen 
Efter stängning i kväll



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Sitta på balkongen låter trevligt,här vräker snön ner😘Semmelmuffins lät himla smart👍