mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 16 februari 2023

Livet återvände framåt kvällen

 


båda mina Hoyaskott
blev sålda i dag till samma person
så nu ska dom packas


och så får vi se om post nord
är snabba och levererar den här veckan
vilket vi hoppas på


när Lennart var till "posten" passade
han på att fota fundamenten
till dom nya balkongerna på punkthusen


och jag sov


Lennart fixar
dagens lunch blodpudding
INTE min favvo
bild från nätet dessutom


och så var det dax att sova inge


första kaffet sen i måndags förmiddag
och lite glass när jag vaknade
nu börjar jag nog friskna till


så var det dax för 
att städa hos oss
dom är så duktiga och noggranna
här skurar Bahadur 
i skåpet under diskbänken
han har torkat alla skåpluckor


dom kommer två stycken 
och är klara på en timme
Hedda får vara instängd i "skrotrummet"
när dom är här Men Zhaleh gillar katter 
så jag hämtade fram Hedda innan dom skulle gå.
Ja Hedda är ju ingen katt man tar upp 
bär och gosar med 
MEN tro de eller ej 
Zhaleh fick bära henna och klappa 
jag fattar inte 
de går ju inte ihop för fem öre
de är ju inte Hedda
men så var det


kände mej som en skurk
när jag la smutsiga verktyg i diskhon


undrar varför såsen skär sej
ja gott blev det i alla händelser
jag hade i Mat "grädde"
kan det var de som var boven?


Farmen


Sveriges mästerkock 



Renées brygga
ja så var kvällen

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Skönt att det går åt rätt håll👍Dessa våra djur,dom styr och ställer,Örjan är ingen vem som helsthund men vi har en kär granne som han fullständigt älskar,han blir helt vild när hon kommer elle när vi ses,fö är han rätt ointresserad av människor.Han är även ointresserad av katter,kaniner,älgar,rådjur men någon stackars fågel kan vara kul att skrämma upp lite.Egentligen är han en rätt lat hund och hans motto är"Du ska inga andra gudar hava jämte mig",egohund❤️