mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 12 februari 2023

mer folk än vid julhandeln


dagens lunch
kassler


en strimma sol 


en tur ut till IKEA för att kolla
nytt bord till balkongen
de är så himla halt på våran gård
inte ett sandkorn 
Blev dock inget bord 
de vi tänkt NJA inte som vi tänkt
fanns dock ett annat MEN 
då måste vi mäta lite till
och det var så mycket folk
att jag nästan fick panik
värre än julhandeln


Kålpudding


en veckosallad
och jag är helt slut


tur puddingen fixar sej själv i ugnen


egen plockade lingon från Yttervik
och egenfixad pressgurka 
förgyllde det hela


skulle kolla mello
MEN programledarna
är så LARVIGA och LÖJLIGA
urbota dåliga skämt
så vi orkade inte kolla
blev kunskapskanalen
med bland annat stopp i  Dale
och fabriken där dom gör så
underbara tröjor


så blev det lite om djurens sätt att attrahera sin partner
och få till det 
hos Brushanar finns det hannar som ser ut som honor
(transvestiter) och som kan tjyvpara sej
medans dom "riktiga" hannarna slåss
ingen bryr sej om dom för dom ser ju ut som honor

och hur tusan vet termitmyrorna när det ska regna
likaså strutsen ⁉


i dag är det min älskade farmor Astrids födelsedag
hon föddes 1906 och avled 2003


det första kortet jag har av farmor
hon sitter på marken till vänster


sista kortet på farmor
bara några veckor innan hon gick bort
vi hade släktträff och hon
talade om för alla 
att nu hade hon levat klart

som jag saknar dej Farmor
har så mycket att prata om
ja jo jag gör det ändå
fast du inte sitter på andra sidan bordet
din klokskap din kärlek
SOM JAG SAKNAR DEN 


1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Ja du vännen,jag pratar med mannen varje dag,i mitt hjärta så hör han mig🫶