mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 22 februari 2023

Så glad jag blev


nu lassas det av en massa grejer till 
inglasningen 


en korv o broccoligratäng till lunch


riktigt gott blev det
förstärkt med röd kebabsås


på eftermiddagen utnyttjade vi vår
vinst från julens tipspromenad
(vinsten Fika för två)
det var nämligen
SEMMELFIKA
på Hjärtpunkten


så där 
då var jag klar med min semla


hade en massa rotfrukter som var lite ledsna
då blev det mos o köttkorv


kan man äta apelsinris på fettisdagen
JA DE KAN MAN
och bra gick det
och gott var det 

det var inte bara rotfrukterna som var ledsna
hade ju tre apelsiner 
som var stenhårda i skalet  
MEN fina i köttet


Farmen
Lyxfällan
En annan del av Köping
Drömmar av vit snö
Övergivna byggnader



skrev till styrelsen om våra tornseglare
som genom renoveringen mister sina bon
och fått ett svar;

Styrelsen har nu behandlat er skrivelse.
Då ingen i styrelsen har någon större kännedom 
om hur tornseglarna har påverkats av renoveringen
så uppstod frågan om hur skadan på deras boplatser ska kompenseras.
Har ni några förslag på hur många holkar som behövs?
Hur och var ska de sättas upp?

SÅ GLAD JAG BLEV FÖR DETTA SVARET

så nu har jag fått tag i en ornitolog i Stockholm
som kan detta med tornseglare o holk
han återkommer till helgen




 

Inga kommentarer: