mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 27 januari 2024

Den blev för stor 🖐❗


Matte skulle fota sa hon
klar jag ska vara med 
ELLER?


när hustrun gör rulltårtssmet
måste ju jag få slicka 
MEN det var inte så himla gott
det var ju potatismjöl i smeten sa hon


det blev en rulltårta med äppelmos
en riktig klassiker


Nallen klar


jag frossar i brysselkål
på Lennarts talrik ligger broccoli 
ja och så pasta o köttfärssås


då packar vi 
kålpudding, sås ,potatis och lite lingonsylt
och kaffe o rulltårta


och Tant Elsa blev så glad
hon hade inte kunnat äta maten
hon fick i dag 
så kålpuddingen var perfekt


tänk att vara så pigg och vara född 
samma år som kvinnor o men fick
samma rösträtt
1921


 Patrik som bor i Stensele
och är Elsas barnbarn
fyller 54 i dag så vi firar lite 
och skickar kort på både
mormor o rulltårtan


fick den här fina av Tant Elsa
i dag


har fått en beställning på 
torgvantar med "huva"

typ så här men med kortare fingrar


Hedda o Husse "tittar" på sporten 
innan husse ska på galej


VCK har informationsmöte om SM veckan
och han får mat dit han kommer


själv tog jag vårrullar


Jag o Hedda stickade o lyssnade på ljudbok
och tittade lite på tv
(missade halv på spåret boken var så bra)


NEJ de  här blir INTE bra
den blir för stor
har ju inget mönster till just de här garnet
blir att repa upp i morgon
och göra något mindre 

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Fick precis sådana vantar i födelsedagspresent av min dotter,hon hade satt en liten magnet på*locket*fungerar jättebra👍Härligt att kunna göra någon glad med lite mat och fika🤗

Måd sa...

Här blir det vanlig knapp