mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 5 januari 2024

Pudding / gratäng / låda ⁉


när man skickar blommogram
vet man inte hur de blir
man får hoppas
så här såg bilden ut på deras hemsida


och så här såg födelsedagsbarnets bukett ut
rätt bra ändå tycker jag
HURRA för Ellinor som fyller år


pannkaka stod de på matlistan
MEN
vi hade ju en liten skvätt pasta o sås kvar
 så de fick bli en pudding/gratäng/låda

Vilket av orden använder du?


den ser inte mycket ut för världen
innan den blir gräddad 


men de räcker gott åt oss


TORSDAG = DIAMNTER 
38400st små pärlor/diamanter
ska jag sätta fast innan jag är klar
sikar på midsommar


när jag kom hem var det hockey
på TV


soppa på menyn 
och soppa blev det



inte ofta jag kokar rödbetssoppa 
för de är ju lite "kladdigt"
MEN de är ju så got


Lennarts vantar
de går framåt
nu ska jag börja med fingrarna 


pratade med Karin på bibblan
jag läser saga den 17 jan
Vintertema

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Gratäng tror jag😉Blommorna är såå vackra,tusen tack igen❤️Mysigt med sagostund 👍