mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 4 januari 2024

Jag VANN❗


så glad jag blev det kom ett paket
från gruppen Feelgod fredag på FB


fiskpanett en som det är fisk i 
jo de är en riktig fiskbit  under paneringen
(jag petade bort paneringen)


kläderna på det BLÅSER och snöar lite lätt
MEN vi trotsar kylan och beger oss till
-punkten


nu ska de tävlas


här ska kastas 5 m
med pression 


 hålla tungan rätt i munnen


dom där "ärtpåsarna" for åt alla håll
3 poäng om man hamnade i hålet
1 poäng om påsen ligger på plankan 


3 kast X 10 omgångar

JAG VANN 10 poäng
Lennart tvåa 9 poäng


IngaLill gjorde några armband i stället
hon påstod att han var så dålig förlorare
och är hon det var det nog ett 
bra val 


mjuk stoppning på soffan idag


hem och vila ryggen och lyssna på 
min roliga bok


Hitta katten 


stod köttbullar på matlistan
men i frysen fanns det oxå
Dumplings o vårrullar 



så lite TV titta


och så lyfte huse på rumpan
då får Hedda bråttom att 
lägga sej i hans fåtölj
Hon ligger aldrig i fåtöljen
annars, bara just när han reser sej
eller är på väg att sätta sej
då är hon först och rullar runt
och åmar sej och ska bli klappad 


än lyser stjärnan
dom vise männen har några dagar på 
sej nu... på lördag ska dom 
ju vara framme
så det gäller att ha stjärnan tänd

 

Inga kommentarer: