mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 10 januari 2024

intet öga torrt


en bacill eller om det är ett virus
 har flyttat in här
Lennart mår risigt
lite illamående tjock i huvudet
konstig i kroppen
hoppas det går fort över 
och inte blir värre
och jag slipper 


då Lennart inte ville ha nån mat
festar jag på nudlar
mätt blev jag i alla fall


men kolla de är ju Morberg på TV
nått gammalt Vad blir det till middag?
dom är på Gotland och lagar mat ute
ser så himla mysigt ut 
och GOTT


tänkte Lennart skulle äta lite i alla fall
så de fick bli mos o fiskbullar i dillsås
toppade med tångrom
riktigt gott


kvällens 
TV Farmen 


och sen Lerin på Lofoten
så fint program med så modiga människor
som vågar tala som sina grava missbruk
intet öga torrt 



och jag stickar och jag repar upp 
och jag stickar och jag repar upp 

 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Stor kryakram till Lennart och tumhållning för dig✊️🍀

Anonym sa...

Hoppas på snabbt tillfrisknande för Lennart och att du slipper 💕