mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 29 januari 2024

sport o brandvarnare


skidor på längden, skidskytte o handboll
TV har gått varm idag


pasta o köttfärssås i veckan
blev en gratäng i dag


lyssnar på den här när jag vilar
inte så dum 
dock ingen 5-stjärnig
men 🔅🔅🔅 i alla fall


blev så sugen på våfflor
så då fixade jag det


100g smält smör
3dl vetemjöl
1 msk socker
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
½ tsk salt
4 dl mjölk
(1 ägg)

och BRANDVARNEREN
funkar 🙀😂


kvällens TV Farmen
och Ciro fick åka hem den här gången


Hedda varvar numera mellan 
husse o mattes knän
de tycker jag här perfekt
inte lätt att sticka med kisse i knät
även om det är mysigt


då det varit MYCKET sport i dag
har jag kommit en bra bit på vantarna
nu är det bara "huvan" kvar
den man ska fälla över fingrarna
  har plockat upp maskor
och kan sätta fart i morgon på stickjuntan 



 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Våfflor är gott - Brandvarnaren ljuder högt - Stockningen fortskrider = en bra omväxlande dag!

Ellinor Blomqvist sa...

Ha en mysig måndag🤗