mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 18 januari 2024

dinga linga Lena, Mitt bästa för dej och nu kommer natten


Dagen började i sagohörnan på Bibblan
runt femton små barn med fröknar kom 
och lyssnade, knackade, rynkade på näbben,
hoppade på ett ben, låg på mage och rygg


Vintersaga stod det i annonsen
och då får det bli en vintersaga
Mamma Mu åker bob 


uppstekt palt till lunch
de är ju nästan godare så här dagen efter


det syns inte så bra på bilden
men det BLÅSER och snöar på TVÄREN


ett riktigt "hundväder"


hade sett fram emot meditation i dag
men jag avstod från att gå ut 
blev hemma och stickade på vanten i stället


ännu en dagen efter mat
pudding på pasta från igår


som jag har längtat o väntat


nu var det kvällen det skulle ske
en hyllningskonsert för 
Pugh Rogefeldt 


Pughs bror Ingemar med sönerna Jens o Jonny 
tillsammans med Micke Finell och Peder Sundahl
gjorde en lysande föreställning


fullsatt INTIMAN i kväll


blev lite TV när vi kom hem
måste ju varva ner lite



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Sagostund och musik,vilken fin dag👍Snöovädret var inte att leka med,var många år sedan jag hade såå stora vallar runt min tomt💪🏾