mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 9 januari 2024

en helt vanlig vardag .....


NEJ NEJ NEJ
jag orkar inte med nått strul
i över en timme såg det ut så här
innan jag kunde börja skriva dagbok




då min vän är snuvig
blev det ingen handarbetsjunta idag
Jag handarbetade hemma
gick ju bra de oxå


Lennart bar till Biltema och köpte
sej en ny sadel
och var ner till TGVS och lämnade
en kasse med varma kläder


böngryta till lunch


Hedda är en trött katt


ja hon är en katt
sover 16 timmar och är vaken 8
eller sover 18 timmar och är vaken 4
en  RIKTIG livsnjutare



TROSKROM till middag


de var länge sen
har till en gång till 
och den biten ligger nu i frysen


så var ännu en luva klar


och nästa projekt på gång
de ska bli finsockor är tanken




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Datastrul är aptrist😡Jag ska göra en korvgryta till middag,blir grötlunch,måste avsockra mig för det har blivit alldeles för mycket gott under helgerna,dags att ta tillbaka dumpningen 😉