mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 3 januari 2024

LÅT OSS BLI SAMLARE ❗

jag är helt övertygad om att man kan 
skapa sin egen lycka
om man ger tusan i att fokusera på
allt elände hela tiden
Utan ser och samlar på dom små glimtarna av lycka 
solen som skiner, en bra låt på radion
potatisen som blev så god att mosa i såsen
eller killen som höll upp dörren för dej
för de finns så mycket fint o älskvärt
omkring oss alla

SÅ LÅT OSS BLI SAMLARA


ja men hur gott var inte de här då


ett minne på FB 2016
och jag chattade med Anton i dag
han skulle komma till veckan och hämta en häst
till Sigge


när man kokar rotfrukter och falukorv i samma gryta
äter med yoghurt o pepparrot + senap
då är det barndom för mej
(hade dock inte yoghurt när jag var barn
men pepparrot)


första vanten klar 


den här tassen behöver dock ingen vante
men jag tror jag får smörja trampdynan lite
ser lite torr ut



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Samla på trevligheter gör inte ont❤️