mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 20 april 2018

Qui dormit non peccat

 Den som sover syndar inte

 Frukost med bästa väserbottenlimpan från Janne

 nu går det fort lite regn och +° 
tär hårt på snön
på våran gård blir det en liten insjö
ca 1 dm djup

 Torsdag


 pannkaka med vispgrädde och hjortron 

 eftermiddagsfika

 och så kom jag ut då gick solen i moln... ja ja 
det blev fika ute ändå

 och som sagt de är torsdag

 mamma Koltrast syns knappast 
där hon går och sprätter bland fröskalen

 men kolla här
Större hackspett 
och en domherre och en talgoxe



 Lennart har sett en sädesärla
men fick inte den på bild

Lennart var in till Konsum och fyllde upp med lite fågelmat

han köpte oxå en blomma till köksbordet

och en lott till mej
gulligt va

 fick ju lov att anmäla mej och min vän Kerstin
nått att se framemot 
ska bli så kul

Bettan kom lite på sned... 
men som Lennart sa
tror inte hon bryr sej

jag gillar popcorn så de så



2 kommentarer:

Ellinor sa...

Så kloka ord,ibland behövs verkligen mjuka ord👍Ärtsoppa och pannkaka...inget för mig men mackan såg underbar ut...och hjortron....mums👍👍👍Kram Ellinor

Unknown sa...

❤️❤️❤️ så fina bilder