mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 18 juni 2018

jag bara ÄLSKAR söndagar och Västerås Soppkök

började dagen 
med att fixa till en förstärkt ärtsoppa

 ärtorna har legat i blöt sen i går, nästan 20 timmar
nu kokar dom tillsammans med
 morötter, lök, timjan o grönsaksbuljong
lagerblad o pepparkorn
helt veg.. med andra ord

 och menads det puttrar så vilar jag

 så var det dax för dagens soppkök
vi serverar Majs

 pasta med soltorkade tomater

 kyckling

 karréskivor
så himla goda
men lite svåra att äta när man inga tänder har

 och så soppan
som blev himla god
5 liter försvann 

 gott bröd från Bakpasset
vi skall åka dit i veckan och få en ny laddning
TACK SNÄLLA NI

i dag serverades 20 gäster 
och 13 matlådor delades ut


  franska våfflor med nötkräm till kaffet

 Killarna i köket
Omar, Lennart och Adrian
Tack för att ni finns och ställer upp så himla bra

ville man kunde man slå en spader

 jag kunde sitta på scenkanten och sticka några varv

 När vi kom hem hade ännu en blomklase slagit ut
eller en blomma i nästa blomklase ska jag säga

även om jag inte gjort så mycket 
så är jag ändå helt slut
sov i två timmar när vi kom hem

fixade lite mat i alla fall
stuvade grönsaker och stekt korv

tidig kväll
(fotboll på tv ju)
jag sliter vidare med den här boken
den är så himla "torr" o svårläst
men jag vill ju ha kunskapen den ger 
bara att traggla på

1 kommentar:

Ellinor sa...

Soppköket älskar att du älskar söndagar👍Bra jobbat🌹kram