mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 27 juni 2018

NYA o GAMLA vänner Vilken underbar dag..


 på väg till bussen hittade jag ett kuvert
blött o smuttsigt
tog upp det och det är ju förtusan ett BETYG
när jag kom hem kollad jag på HITTA.se
och hittade ägaren på andra sidan stan
dock intet mobilnummer men en adress
så jag postar det i morgon
en kille på 20 år från Somalia
hoppas han blir glad att få tillbaka betyget

kom ner på stan lite väl tidigt
så jag tänkte jag tar en kopp kaffe på Chantal´s
Det stod en kvinna före mej och köpte en kopp kaffe
hon ville ha en stor kopp
tjejen på andra sidan diskan frågade mej
 innan hon var klar med första kunden
vad jag ville ha 
jo jag ville oxå ha en kaffe
stor kopp blev frågan och jag svarade ja tack
hon ställer då min kopp på kvinnans bricka
och då ser vi nog lite konstiga ut båda två
tjejen frågar då med viss rodnad på kinden
är ni tillsammans 
men vi känner ju inte varandra... kom bara samtidigt
ja ja det blev i alla fall en trevlig stund vi pratade
och löste många världsproblem
TACK till TJEJEN i kassan
det blev så bra

in på Panduro och köpte knappar

så var det dax för nästa kopp kaffe
och ett möte med en kvinna jag träffat på nätet
på en sida för svenskar o nyanlända
kan ju gå hur som helst 

Det gick hur bra som helst
hon är så trevlig och gullig 
vi ska ses nästa vecka inge 
tack för ett trevligt möte Benan

 när det inte blir som man tänkt 
men det blir ändå....
jag skulle ju ha rosa handtag på väskan
nu blir det mörkblå

 ser lite trångt ut 
tur det var sommar så man kunde ta en tur på gräsmattan
hade det varit vinter och en massa snö vet i tusan hur det gått
men jag ska inte klaga det går att gå andra vägar oxå 
och det är så himla bra att vi kan kasta stora soppor
fyra gånger om året
tack snälla föreningen (oss själva) för det

när jag var på stan och fikade
var Lennart och Göran vid klubbstugan
och sågade rötter i gräsmattan
grova gräsrätter ?!?
nej det är granrötter som ligger i ytan 
och gör så att det inte går att klippa gräset
Men nu är dom borta

 lite nödmat till lunch

men oj va den var stark
fick "sjölja" av dom 
sen blev det bra

de här ska bli en present

 till denna vackra kvinna
som fyllde 97 år i går
HURRA för bästa Tant Elsa

 då hon inte var  hemma i går
 så vi fick ta besöket i dag

 många minnen ventilerades

 när vi satt på Elsas balkong doftade det så gott av pannkaka
så när vi kom hem blev det pannkaka glass o hjortron 

 fått paket i dag..glittergarn


och av tant Elsa fick jag en tidning
en tidning som jag bara läser hos frissan annars
kungahuset och kändisar är liksom inte ritigt
min grej
Men kul ibland att läsa ändå

VILKEN DAG.....💖


1 kommentar:

Ellinor sa...

En sådan underbar dag,blir varm i hjärtat❤️Skvallerblaska är kul någon gång,oftast har jag ingen aning om vilka människorna är😂😂kram och ha ännu en fantastisk dag❤️