mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 22 augusti 2018

LUGNT o STILLA, värk o vila

ja ungefär där har jag ont i dag
Tänk va kroppen är fiffig
den hölls sej rätt så lugn i veckan 
när barnen var här 
NU SLÅR DEN TILL MED FULL KRAFT
på alla ställen på en gång

men det är bara att ta sina piller
och försöka leva ändå

nu är det fart vid fåglebordet
Bergfink
Bofink
Talgoxe
Blåmes
Entita
Grönfink
Grönsiska
Domherre
Skata
Kråka
Nötskrika
och en Gärdsmyg en dag
Ekorre
och hunden Doris
+ en gråsiding (mus)
på gården har vi oxå sett
sädesärla
forsärla

ALLA är dock inte med på BILDEN

 svullen i höger hand 
tur jag inte har ringar för de hade slutat illa

 har legat nästan hela dagen
lika bra det när jag kan

Lennart har fixat med björken
som gick av



mat måste man ha 
även om korppen säger AJ
blev en pudding
på makaroner o taccofärs
lite slattar som blev över
när barnen var här

 på eftermiddagen tog jag mej ut på altanen
BLÅSTE men från "rätt" håll
skönt i våran hörna

har försökt sticka lite
men det går smått
med korvar till fingrar

mera räster
köttgrytan ... men nu är den slut

 och risgrynspuddingen 
nu är den oxå slut

TJOHO 
jag beställde vist lite garn av Moniqa i Gävle
spännande 
jag älskar opalgarn
blir så lagom tjocka strumpor
mellan en vanlig strumpa och en raggsocka

 Vacker afton i våran by


men jag tror rakt det regnar borta hos Mickel
i Forsbäck

Inga kommentarer: