mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 21 augusti 2018

sista avsnittet med Buller o Bång nr 8

 Men OJ inte ett frö kvar
Gammelmorfar och Stella ser till att
fåglar o ekorrar får nått att äta

vi MÅSTE ju få till de här
 Gammelmorfar fick ta Bettan i vagn och försvinna ut
i en timme eller mer
för vi ska läsa och se hur det går
måste ju stanna i boken på ett bra ställe
då vi inte hinner läsa ut den
Läste i över en timme igen
Nu är flickorna flickor
Puman o Falken fria
alltid något

långpromenad i vagn slutade med sömn



Lasagne till lunch
oj va de gick åt
fick dock lite kvar 
att lägga i frysen
till kommande dagar

och så blev det en LÅNG väntan
mamma o pappa ska ju komma till eftermiddaskaffet
och det är ju EVIGHETER dit
vi har inget att göra 
när kommer dom
vad ska vi göra
Gömma nyckel i 5 min
springa runt i 2 min
bråka om en småsak i 10 min
när kommer dom
springa ut och in...

Bettan tog det lite lugnare
med oss på altanen

hon är som en katt
ska vara där det är som trängst
SKA fram ...

blev lite för kort sovstund på fm


tar lite kaffe 
dom vuxna säger att de piggar upp

när Bettan åt mellis passade
Dexter o Gammelmorfar på att ta ett sista parti

 OCH DÅ HÄNDE DET
mamma o pappa kom ÄNTLIGEN

det var som att dra ur proppen
det blev TYST o STILLA
så tyst så det susade i öronen

hade köttgryta kvar 
bara att värma

fick en flaska Limoncello
som TACK för veckan
ÅÅ så sugen jag blev
men då jag äter maxdos 
med tabletter just nu får jag snällt avstå

Men titta här vem som låg kvar i sängen

I natt ska jag ligga bredvid min man
det var en vecka sen sist
GOD NATT vänner
Livet går vidare 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Ni har haft underbara dagar,mycket buller o bång och skapat underbara minnen.Nu måste du ta hand om kropp och själ några dagar,DU är också viktig så skäm bort dig nu!Kram på dig💐