mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 21 oktober 2018

en dag helt i min smak ... hantverk från morgon till kväll

 Dagen började med att Lennart fick 
fixa upp duvnätet igen
vi brukar ju inte ha det när vi är hemma
men nu är det liksom hopplöst
Grannen har dött i början av hösten
och duvorna har boat in sej på hans balkong
Men nu har barnen där satt upp nät
ja vad händer, 
dom vill naturligtvis bo på 
VÅRAN BALKONG

 jag fixade en kålsoppa tills i morgon

 och så fixade jag till Thyras 
ytterbyxor

 och så äntligen var kl 12 och dagens stora grej
provapå kurs i SILVERSMIDE

 många grejer finns det


 så var frågan VAD ska JAG göra
och vad KAN jag gör

 det skulle lödas

 och kokas

 och filas o putsas

 Stefan han var lite självgående
hade varit med förr

 Catha  var lika novis som jag

 vi hade en så himla trevlig eftermiddag
kommer att bli kurs i vår
men då är ju inte jag hemma
synd för de här var kul

jag är SÅ himla nöjd

 men så trött jag blev
tur att köttfärssås kan puttra för sej själv
så jag kan vila

 gott blev det
hade dock ingen "riktig" ost
bara en riven gratängost
men de fick duga

och så mer handarbete...

2 kommentarer:

Berith sa...

Du är så kreativ Måd!

Ellinor sa...

Kreativitetens lady,det är du🌹🌹