mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 18 november 2019

Mycket går åt och lite räcker till....

 kl 13 öppnas dörrarna till Västerås Soppkök
varje söndag... i dag var det kulet ute så gästerna
fick komma in lite tidigare men maten kom fram till 13

 Kaffe från Björklunds kafferosteri

 Kia hade kokat soppa
tomat morot lök o potatis

 kyckling från Västerås Officersmäss
och ett bläck med potatisgratäng

fixade två liter sås


 som jag värmde goda köttbitar i 
sås gillas nämligen






kalkon är inte så illa att lägga på mackan

 gott bröd från Kopparlundens bageri


 50 glada gäster lät sej väl smaka

 
rykande åtgång på potatisgratängen
fick ta till reserven Potatismos
just den här sorten gillar jag
en kanna varmvatten från vattenkokaren
och två påsar mos snabbt och enkelt
gjorde den proceduren FYRA gånger i går
ni fattar vad mat de gick åt
ja som sagt 50 gäster som åt på stället
och 12 st fick även med sej en matlåda och lite mackor
alla glada och nöjda
i dag var det INGA sura miner någonstans

så var det dax för lite städning
detta är dock inte våra gäster som haft fest
utan en fest som var i går kväll/natt
det var städat men Lennart är en hejare att hitta skräp

 och att moppa golv

 hemma landade jag i fåtöljen


när man jobbat med mat en hela dag 
och farten har varit 200
är det inte lätt att äta
men blir liksom inte hungrig
men en liten Jansson gick ner

och söndag kväll på TV
Svenskamerikaner

och i kväll försökte
Björn o Heidi 
men lyckades inte


1 kommentar:

Ellinor sa...

Såå många mätta magar och en stund av värme och gemenskap❤️