mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 11 februari 2020

så var den klar.....


 inte lätt att vara huvudlös
men jag tar med boken som ska lämnas på bibblan
stickningen
en peng till kaffet
och ger mej av till Hjärtpunkten


 och de gick ju bra
vi har en "ny" plats... 
en bra plats i hörnet..


 Lennart var en sväng till Sågdammen i Skultuna


där bävrarna hade jobbat på bra



 ont om fågel var det


 tror det behöver en ny flagga till våren

 Herr o Fru "Rest" äter lunch
vita bönor ... pressad potatis.....kebab...bacon 


 nu ska de bli lite kakdeg



 så där nu ska dom vila i kylen
tills jag ska baka
kan ligga där i flera dagar
ingen fara


 gröt till kvällen
förstärk med 
katrinplommon
hasselnötter
solrosfrön
tranbär


 så va mössan klar


ska nu tvätta upp den och fixa till fasonen

1 kommentar:

Ellinor sa...

Blir alltid ledsen(och lite arg) när jag ser trasiga flaggor.Bättre att ta bort den helt så länge.Jag är fostrad och uppvuxen med respekt för flaggan,kanske fånigt men sån är jag.Gröt är gott men utan nötter,jag är supersuper allergisk mot nötter.Kram