mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 7 november 2020

ett paket med KÄRLEK o LYCKA


i dag är det flaggdag
inte för mej utan för 
Gustav Adolf
en gammal kung


fördjupa sej i Gustav Adolf 


hämtade de här  paketet på "posen" 

SPÄNNANDE


några fina stora träd på våran gård
har fått besök av granbarkborren
så nu är träden ett minne blott


undrar vem av grannarna som inte hade nyckel i går kväll
(för inte kan det vara någon 
som vill bryta sej in för att sova i trappan
eller göra inbrott)

 
TACK snälla Anna jag blir så lycklig
och de passade så bra i dag när jag känner mej lite off


fint "hemmagarn" från Tumbo gård
och deras fina lamm


uppstekt pannkaka till lunch


så var alla strutar klara 


blomkål som ska bli "fejkris"


15 sekunder i kokande vatten


hade den här i skåpt


doftar gott


men jag tyckte den blev lite stark
men jag hade ju grädde kvar sen pannkakan
så med både crème fraiche och grädde


perfekt kvällsmat


vist är det vackert även i stan


måste ju fixa till garnet



så underbart


passade på att göra två restgarnsnystan
med LettLopi
kan bli tofflor 


men nu är det Hannahs raggsocka som gäller


har kollat lite på vad jag skulle sticka
av de fina garnet jag fick av Anna
tror det blir en väst.....


de här är märkligt för den här räkningen är inte betald
Måste ta kontakt med banken på måndag








1 kommentar:

Ellinor sa...

Dessa märkliga meddelanden,blir påmind varje dag om något som inte är betalt,paket som jag inte skickat efter osv,slänger smörjan.Härligt att du fick ett uppigningspaket,det är kärlek och omtanke 👍❤️