mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 10 november 2020

i brist på bröd ....


Kossa som fått gå på naturbete
får ett bra kött och är bra för både natur och klimat
och min mage



nu ska den ligga där i 8 timmar eller lite till


när man inte har en boll
så tar man ett nystan
lite övning för mina fötter


måste nog ändå fixa en tennisboll
 nystanet är lite mjukt
om än det är hårt nystat

i brist på bröd äter man limpa 
eller hur det nu var


stort pådrag på gården
full skyddsutrustning på personalen


gårdagens pasta
 Det var mycket i den lådan



fryser så in i bängen
tar en varm dusch och lägger (sätter) mej under filen


kassler är allt bra gott


så har det gått nästan 9 timmar
och köttet ligger nu i sin lag


och där får den ligga tills i morgon
i receptet står att köttet ska ligga i 2 timmar
tycker de blir för kravligt 
så det får bli över natten
brukar på perfekt

 

1 kommentar:

Ellinor sa...

BRA kött är en välsignelse 👍Äter inte mycket kött men lägger pengarna på bra kvalitet,önskar att det fanns närodlat där jag bor🤗