mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 16 februari 2022

en helt ny rätt....av två gamla


Lennart började dagen med tandläkarbesök


jag fixar och donar lite
bl.a så förvandlar jag en tom såsflaska
till en full ketchupflaska
tycker den vanliga "heinz" flaskan
är hopplös Men den här lilla
som det varit kebabsås i är perfekt


fixade även till en kalops


Lennart var på Plantarsen och fixade en pinne
så vi kunde förlänga Heddas "spö"
jag vill sitta mer bekvämt när vi leker

Det fanns dock bara buntar med pinnar
Men när  han gick ut genom kassa
sa han till killen att det blev inget i dag
Killen frågade vad han hade sökt och inte funnit

... men du jag tror vi har lösa, där bunten har gått sönder...
och vipps så FICK han en pinne gratis

där ser men hur de kan gå


Lennart var oxå till Matcentralen
och fick gurka till söndagens soppkök


kalopsen har stått i ugnen och puttrat
hela förmiddagen 

tänk att mosa potatisen i såsen
de är ju så himla gott


så var alla trådar fästade


Hedda fick för sej att hoppa i min 
stickkasse
den hängde här bredvid stickfåtöljen



Förlåt matte
jag var vist för tung...

handtagen gick av 
och hon hamnade på golvet



började ju på sista tröjan i går
nu är första ärmen klar


en helt ny rätt....av två gamla 

kebaben o grönsakerna från igår
täckta med potatismos som fanns i kylen
potatismoset förstärk med grädde o ägg


in i ugnen   
fick lite ost på på toppen
några minuter på slutet


helt perfekt 
nu var dom resterna slut


Farmen, lyxfällan o "Köping"
kom en bit på nästa ärm

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Skrattar gott åt Hedda😻Kalops är ju såå gott!