mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 27 februari 2022

Smultron på strå ❤❤❤❤


har lite svårt med frukost
är inte riktigt min grej
(om jag inte är på hotell)


dagen började med Tjejvasan


Hedda var måttligt intresserad


pytt i panna till lunch
på råsteka rotfrukter o korv o kassler 


efter vilan en promenad på spångarna
vid Hamre Våtmark






perfekt gångstråk med sittplatser
och så träffar man alltid någon vän
som oxå är ute och lapar sol
så det kan bli en pratstund


avslutade med en fika på Brynolf


Elvira sände mej dessa godingar


barnen hade varit SÅ nöjda med 
sina tröjor


det värmer 
gammelfarmors hjärta
dom är som smultron på strå


nästa vecka ska jag leverera mössorna
hoppas få till den sista i morgon


pitabröd
med köttbullar sallad tomat paprika majs
och
RÖDBETTSSALLAD
hur gott är inte det


första gången på mycket länge det fanns låtar
vi gillade
och alla gick vidare


de skålar vi på
päronsoda spetsat med vitt vin
och en jordnöt eller två



Världen brinner
människor lider
och jag kan inte annat 
än BE till högre makter
att styrande galenpannor
tar sitt förnuft till fånga

den här länken går till Sisters som hjälper kvinnor och barn
och som har en insamling till
Ukraina just nu

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Fina kort på fina ungar med fina tröjor👍Jag skänker också en slant,har inte mycket men många bäckar osv.Ha en bra dag🤗

Mådde sa...

Tänk om ALLA skänkte 50kr ....❤