mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 16 september 2023

en professor från Köping


ett tomt skåp ...
vi måste ju börja rensa o packa 
det var plastburkar i skåpet


några kommer tillbaka 
några till loppis i Laisholm


och MÅNGA på "tippen"


HA ha 
men snälla nån 
undrar hur gammal den är
hittad i pennlådan

Västerås stads brottsförebyggande råd heter Värna Västerås.
Rådet ska bidra till en trygg och säker stad
som invånarna känner stolthet över.
Genom samarbete mellan samhällets alla krafter
skapas ett tryggare och säkrare Västerås för alla.

jo ja tackar ja
skjutningar o sprängningar
så värst tryggt tycker jag inte det är





den här mannen som ser ut att komma från en
pilsnerfilm på 40-50 talet
heter  professor Henrik Sjögren, född 1899 i Köping,
 död 17 juli 1986 i Lund, var en svensk ögonläkare.
Och var den första som kom på att "Sjögren" var
en sjukdom ... de tackar jag för 
även om jag inte tackar för sjukdomen 



sjukdomen triggas
av oro o stress bl.a
och nu när vi börjar avveckla Anders-Georg
tror jag det sätter sina spår
och Sjögren slår till
Sjögren är lurig
"han" slår till när man är svag


när man är dålig och ingen ork
då blir det köttfärsröra av olika slag
stora grytan fram och allt fåt puttra bäst de vill
till lunch bliv det böngryta


sen en potatis o köttfärsgratnäg som ska in i frysen
till när Pärzon kommer och hjälper till med flytten
så blev det en låda med köttfärssås till näst vecka
jag har ju fåtöljen bredvid spisen
så jag rör o vilar lite om vart annat


 mycket vila blir det


ska vi ta en selfie matte❓


kvällens mat blev 
kassler o spenat
MEN 
spenaten smakade lite beskt?
Konstigt för vi har ätit av spenaten
från den påsen förut och då var inget fel
jag har ju inget i som kan smaka beskt
🙈🙉🙊


lite mer vila


här har hon krupit under täcket
och ligger på min ben


Lennart åkte till Hemavan 
på EPA träff med byns ungdomar 







tomatodlingen går väll sådär 
🤣🍅


men grönt är det i köksfönstret i alla fall


jag underhöll mej med
popcorn o ljudbok 



en stund med mobilprat 
på kvällskvisten


 

2 kommentarer:

Ellinor Blomqvist sa...

Förstår att det är ett jättetufft beslut att lämna över detta underbara ställe till yngre förmågor men du har ett sånt öppet sinne och tillsammans så hittar ni på så mycket skoj så det kommer att bli annorlunda men bra det med❤️Ni har såå många fina minnen.Blir glad att Lennart träffar epagänget,här vågar man knappt gå ut för det skjuts hejvilt och helikoptern hovrar dag och natt,vad är det för värld som det har blivit😢

Anonym sa...

Ja du ....här är det trevliga ungdomar..ja dom flesta är ju det De är bara det att en klick förstör HELA SAMHÄLLET