mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 19 september 2023

stövlar st 48 + 75 års kalas och en Järvhona

 


HIPPELIGRATTISHURRA
på din födelsedag
Hannah
vårt första barnbarn
här var du med på Hembygdsföreningarnas 
dag på Valby och bodde i prästgården
du har Prästens skor på fötterna
Prästen= morfar Lennart 


här är vi på norra Storfjället och har lite go fika
tror de är sommaren 1989  


och i dag fyller du 36 åren går 


morgon hos Östbergs
katten på bordet och väntar på 
skinkbit o kanske t.o.m en liten ostbit


och så lite fågelspan på det


ja men kyrkkaffet/avskedsfikat
närmar sej
så jag börjar nu med en tårtbotten


laktos o glutenfri ska de var 
och det blev det
Pinocchiotårta ska de bli i slutändan


Hedda studerar mönster
hon kan snart både virka o sticka


efter 45 min i ugnen ser ju riktigt bra ut
nu blir det frysen till helgen


har du behov av ett par jaktstövlar st 48?
Lennart säljer sina 
dom passade inte hans fötter liksom
synd för dom var hiskeligt dyra


och så var sista omgången mums mums
klara 
små  konstiga bitar får man äta upp själv
vist är det så


tycker du ägget ser konstigt ut ...kan hålla med
då jag gjorde maräng fick jag ju gulor över
dom fick bli en "omelett"
som åts till pölsan


skulle kunnat vara i dag men det var
2012
men vi hade lika underbart väder


HIPPELIGRATTIHURRA
till Axel-Olov som fyller 75 i dag
här öppnar han "blomman" han fick av Lars
diverse godsaker 
dock inte champinjon den stod redan på bordet


av oss fick han lunchkuponger 
som Monne fixade 
(du vet hon som åkte slalom, 
men nu är hon delägare i Sporthotellet)


på med kaffet


lite gotta medans kaffet puttrar


och så blev det jordgubbstårta


så var det dax för kulturkväll
och utanför Folkan står matsvampen på rad
den fick stå kvar


Lars går ner på knä
för att se till att vi får se film i kväll


en film om Järvhonan Freja


en så fin film


efter film blir det samvaro
här kommer Anna bibliotekarien 
tillika Maj-Britts dotter
in med Ullmax katalog
några kryss i köpesrutan blev det 
dock inte från mej 
synd nog


i kväll var vi inte många
men några "nya" kom de är ju alltid kul
är är det Kerstin Westin hon hade haft
akvarellmålnings kurs i helgen
en kurs jag velat var med på
men det blev inte så den här gången

hon är ju så himla duktig 
klicka på hennes namn om du inte känner till
hennes konst


våran bästa 
Mattson


Å SÅ TRÖTT JAG 
blev av den här dagen
Men en tidig dusch


på med pyamasen
lite mys med Hedda
som varit själv halva dagen


lånade en ny bok när jag var på 
Folkan/bibblan
det blir nått kapitel i kväll
om jag orkar






1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

En fin och innehållsrik dag,den pinocciotårtan älskar jag❤️