mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 14 november 2013

torsdag utan pannkaka o ärtsoppa

då var Stellas dopskål beställd
så tog vi en tur till Skultuna

min takkrona som jag fick när jag jobbat i 25år 
behövde putsas, 
och vi hade fått veta att den var förgylld och då skulle de inte gå att göra nått åt den 
men i dag träffade vi en underbar kvinna 
(som dessutom kände igen mej från FB)
hon sa att prova för den är nog inte förgylld utan den är i mässing
hon ringde och talade med en kollega som kollade vilken typ Stiftet köpt 
men de gick inte att se
men vi köpte putsmedel

så de var bara att hem och prova
prova på ett ställe som inte syns
är den förgylld bli de grått, guldet försvinner
blir de blankt och fin är de Mässing 
och HURRA de funkade
Ljuskronan består av 54 delar 
och man skruvar isär den
=Skultuna pussel 

så bjöd jag Lennart på en RÄKMACKA
Den som inte ätit en räkmacka på Skultuna Bruk
 MÅSTE GÖR DE!
(Jag tog bara en kaffe och så snodde jag lite räkor)

så här ser Annaevas doppresent ut till lilla Stella

väl hemma så kunde jag virka klart en katt/björn

så var de dax för lite mat
korv med svampsås/stuvning o potatis

kolla vilket snyggt mönster jag hittade på nätet i dag
undrar va man kan virka av de....filt...en liten tröja
eller varför inte en mössa

en ny kompis är på G

Inga kommentarer: