mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 10 september 2014

dagen avslutas med Krabbelurer

HURRA HURRA..
i dag blir LOVA 5 år....
fast är fyller hon 4
 
 
 ett par julsockor klara st 43-44


 potatis purjolök o kasslergratäng
 
 syltade kantareller o picklade grönsaker är ett gott tillbehör
 
 den här lilla symaskinen har jag fått av tant Elsa på Hökåsen
den är superbra men jag tror nästan att hörselkåpor borde ha ingått i paketet
Lennarts skjorta blev lagad .... tog kragen och lagade spruttan i sidan
kragen hade gjort sitt men baksidan var ju fräsch
 
 lite kompostvård
 
 blev så bra och så fick den flera liter vatten
de tackade säkert dom små maskarna för
 
 köttfärslimpa med svampsås (vanlig brun sås med 1 tsk mald svamp)
och min goda lingonsylt
 
 i kväll blev vi (Lennart) sugen på Krabbelurer
 
1 st ägg och 3/4 dl socker vispa fluffigt
tillsätt 3/4 dl mjölk
vänd i 2 1/2 dl vetemjöl,1 tsk bakpulver och 1 tsk vaniljsocker
 
och jag har börjat på ett par nya sockor med falska flätor

Inga kommentarer: