mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 20 september 2014

i dag för 43 år sen låg jag på BB

de här lilla ljushuvudet har födelsedag i dag
 
han växte

och växte... här fyller han 40
och i dag fyller han 43
hur var de ... har du listat ut va de här är..
svaret kommer längre ner på sidan
 
på loppis i Tärnaby
 
 jag köpte dessa underbara vantar för 20:-
 
 i dag var de inte klart men vacker är de ju ändå
 
 så här ser vi ut just i dag
vi skulle fika och säga hej då till Janne
men han hade stängt så vi tog kaffe på macken
och jag tog en dajm...oj oj säger jag bara
hade ju räckt med ½
men de är ju så gott
 
 så de fick bli snäll mat
 
 min underbara man
ställer upp som garnvinda
 
 fortsätter med snällmat
currykyckling o ris
 
 nu håller jag på och konstruerar ett mönster på "jägarvantar"
 
 de tar på krafterna att vara konstruktör
potatismos o purjolök på mackan
 
en liten väska att ha garnet i så jag ALLTID kan ha stickningen med mej
nu blir de kudden och några kapitel om denna helt galna mormor

Inga kommentarer: