mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 15 september 2014

hönsbär = rönnbär just nu


 här plockas de "Hönsbär"
 
fast så här ser ju hönsbär ut
 
 lunch på hotellet
raggmunk (men jag tyckte de var en potatiskaka) o stekt fläsk
och färska lingon
 
 och så lite kaffe på maten
 
 skördaren i full färd vid AndersJans viken
 





 jag tänker torka lite bär att ha i brödet i vinter
 
 hönornas bär får vara kvar på sina små kvistar
 
 Lennarts har tvättat lakan och sen blev de bilen
 
 små rönnbärskvistar
 
 så vackra ser mina bär ut när dom blev rensades
 
 nu ligger dom på tork
elementet på max
 
dom här pullorna är de som ska få rönnbär i vinter
 
 dagens middag på G
 
 pressad potatis o kyckling i vild sås
 
 å så gott de blev
 
dom här karamellerna är så goda
men vi har ju inget Lidl här
 
 
i kväll tänker jag på min älskade Eva
hoppas du får en bra natt
hur den än slutar
Gud var med dej

2 kommentarer:

Bibbi sa...

Visste inte att rönnbär även kallades för hönsbär. Vackra är det vilket som o gelé är också gott på dem 😉
Kram Bibbi

Mådde sa...

nu tror jag du läste för fort Bibbi
de är ju hönsen som ska ha rönnbären de var därför jag skrev hönsbär och sen la jag ju in en bild på "riktiga" hönsbär