mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 26 september 2014

en dag på språng

 den ser lite stor ut... men mjuk o go
 
 så blev de en tur till optikern
 jag såg inte så dåligt som jag trodde
utan de var GLASEN SOM KRAKELERAT
och dom var för gamla för att få de på garantin
men jag fick rabatt på dom nya med 1000kr
så de blev BARA 5000:- utan bågar
jag tar dom gamla
 
 en fika på Kupan
träffade GBJ o Harry, riktigt kul
dom jobbar torsdagar Bra då vet vi de... blir nog mer fika där
 
 så var vi och hämtade skären till köttkvarnarna
pappa hade slipat slut på de en (längst till vänster)
så där fick de lov att bli ett nytt de i mitten 
så nu har vi nyslipade knivar o hålskivor
härligt med fräscha grejer
 
 var till Eva-Lenas Garn på Bäckby och fick köpa dessa underbara raggsocksgarn
fick 20% rabatt för jag skulle sticka till dom hemlösa i Västerås
TACK Eva-Lena snyggt jobbat
 
 lunch på Källgatan Yoheiya
 
 sen blev de fotofika på Karlsgatan 2. med föredrag om stadsarkivet
 
 efter en hel dag på språng blev de
kåldolmar hemma vid köksbordet
 
 la in lite gurkor... dom var jättestora så jag skivade dom
få se hur de går De är dem snabbsaltade varianten
sen la jag in hela i en liten hink salt-o ättiksgurkevarianten
men då hade jag inga vinbärsblad så vi får väll se va de blir
 
så var mössan klar... som jag misstänkte blev den "lite" vid
men jag har dragit i gummitråd 3 varv i resåren
så nu väntar jag på mössväder

1 kommentar:

Bibbi sa...

Mössan vart kanon (y)
Kåldolmar som är så otroligt gott och sedan vår egna lingonsylt till mums ;)

Kram Bibbi