mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 24 september 2014

en date med Bibbi och matlagning

hade bestämt träff med Bibbi i  dag
vi åt på  Red Chili
vi skulle tagit en tur på stan också
men omständigheterna sa nått annat
vi får göra de en annan gång
 
 oj va jag har längtat efter dumplings
och nu fick jag dom
 
 och så lite kaffe o en kaka transfetter...
 
 köpte några astrar till mej själv innan jag åkte hem
 
 i dag fick jag detta kort på våran tjej i Uganda
Gloria växer och har blivit en dam....
de går bra för henne i skolan nu och hon trivs
vilken lycka
 
 Lennart beställde korv o stuvade morötter
och jag måste hålla med de var gott
 
 har man inget att göra
och de är skitdåligt på TV
kan man alltid laga mat
 

ett bläck kåldolmar och en variant på kålpudding
 
ser riktigt smaskens ut
om jag får säga det själv
 
och så stickar jag på en mössa
ser ut att bli en sån där häng...
de ska i en tofs
får se den blir klar i morgon

1 kommentar:

Bibbi sa...

Tack snälla för en trevlig och efterlängtad date 😃
Fast nästa gång ( snart ) blir det lite röj på stan oxå 😉😉
Flitig som alltid är du.
Kåldolmar som är så otroligt gott 😃👍

Kramelikram / Bibbi