mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 11 maj 2017

både recept och mönster

 Pizzabullar
4 ägg
100 gr naturell färskost (Philadelphiaost)
1,5 msk psylliumfröskal (Fiberhusk)
2 tsk bakpulver
3 msk mandelmjöl (går att utesluta)
5 dl riven ost (Blanda gärna västerbotten med riven mozzarella i påse)
Topping
1 dl tomatsås (jag gillar muttis, eller gör egen)
100 g rökt skinka/kalkon/kyckling
150 g riven mozzarella (påse)
Instruktioner
Sätt ugnen på 200 g.
Vispa äggen riktigt fluffiga, ca 5 minuter.
Blanda de torra ingredienserna.
Vispa ner färskosten, osten och de torra ingredienserna.
Bred ut smeten på bakplåtspapper,
lägg över plastfolie och kavla ut smeten. Dra bort platsen.
Förgrädda botten ca 10 minuter eller tills den är gyllenbrun. (Håll koll!)
Höj ugnsvärmen till 225 gr.
Lägg på
tomatsås, strimlad skinka/kalkon, riven mozzarella
och rulla ihop från kortsidan
med hjälp av bakpålåtspappret precis som med en rulltårta.
Skär i ca 12mm breda skivor.
Lägg direkt på plåten och strö lite riven ost över.
Grädda i ca 10 minuter eller tills bullarna har fin färg.

 men så goda helt underbara

var och köpte garn till semestervirkning
blir en filt så man slipper tänka
går efter de här mönstret
 inte kan jag äta upp en sån men vi var ju två
så de fixade sej Men gott var det till kaffet

 det blir fest här
men jag är inte hemma tyvärr
när grabbarna kommer och spelar

 simpel lunch

 så var första vanten klar


äppelgröt och en pizzasnurra till kvällen

 Tandkräm 40:- Tandgel till skenan 640:-
nu får de räcka

min lilla "sjögren" hylla i badrummet

Inga kommentarer: