mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 25 maj 2017

detta blir hädanefter min melodi...

2dl 24% ättika
4dl kokt avsvalnat vatten
och 5-7 droppar lavendelolja
blanda ruska och häll knappt ½ dl i sköljfacket på tvättmaskinen
Bra för tvättmaskinen
Bra för miljön
Bra för plånboken
och tvätten blir mjuk o fin

 vilken tur att min tvättstuga ser ut så här
köpte dessa ärtor...
men vi tyckte inte dom var goda
kändes som märgärtor

 men slänga påsen kan man ju inte
så ja gjorde soppa på dom och då blev det en god soppa
½ hackad gul lök och ärtorna kokades samman med buljong i 5 min
sen mixade jag det hela
crème fräsch med pepparrot  

 Var ner på stan en sväng för att lämna in mitt halsband på polering
hade ju trott jag skulle få det på en gång
men jag får snällt vänta till den 9/6 ...
ja ja vad gör man inte

 Annica min Tandläkare ringde och beställde muminvantar
så vi var inte till Upplings och fyllde på garnförrådet

kassler och potatisgratäng
en riktig klassiker
är aldrig fel

Inga kommentarer: