mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 31 maj 2017

nu går det undan Måndag - Tisdag på en gång

 Vi fick massa fina kläder av Pernilla
som skall till både våra barnbarnsbarn och andras barn

 men hur ska jag kunna välja vilka jag ska ta med upp till Järvsjön??

den här känns i alla fall helt klar

 så var första vanten klar



om man kollar BMI
så har jag ett kg upp till ÖVERVIKT

 och åtta kg ner till idialvikt
hur i hela fridan kan BMI vara ett riktmärke för vikt??

ja de här ser ju INTE gott ut
men det var det
köttbullar i tomatsås med ett täcke av potatismos

 så blev det Westerqvarn det var ju ändå måndag och solen sken






 och så vart det även Tisdag

 jag tar en sväng till bibblan
innan vi var till banken och kollade lite
om vi kan höja bolånet och köpa ny bil
nu är det bara att vänta och se

 rensade kylskåpet
kasler o potatissallad
blev riktigt gott
 fram på ef. kvällen blev det en tur att fylla på kylen
och så den sedvanliga fikat förstås
en klämmacka o kaffe för 15:-
mackan var god kyckling o mozzarella

 undrar va de här är
 fina är dom och växer i vår rabatt gör dom

 och så kom regnet...stilla stril
det behöver regna i flera dagar tror jag så tort som det är

 köpte färsk potatis 29:-kg så nu hoppas vi på att den är god
och det var det ...rent underbart god


 dom här dricker vatten som jag vet inte vad
en vas om dagen
men lappa om rökning
som jag tänker sätt upp i trapphusen här
Men först ska jag höra vad dom säger på kontoret

Inga kommentarer: