mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 7 maj 2017

stickning och trixning + en cykeltävling

 börjar dagen på balkongen
sticka och kaffe
har ju tagit ett mönster och ändrat färgsättningen
originalet är ockra  och rött
jag har flerfärgat och svart

 så när jag drar ut mönstret
så ska jag sticka ljust där det är mörkt
och då blev jag lite förvirrad
så jag fixade till det i datorn
ja de var inte lätt fast det är lätt
då min dator är som den är
men tillslut fick jag till det

 och så tog jag ett gummiband som linjal
blev ju toppen
måste ju hålla kollen på vilket varv jag är på

Lennart har "jobbat" på cykeltävlingen i dag
MÄLARCUPEN

start och mål på Anundshög

 dagens ensamma lunch
ägg o makrill

 korv i ugn när Lennart kom hem


 kvällsmackan

det går ju framåt
jag ser att jag stickat fel
(det var innan jag ändrade mönstret)
men jag får "sticka fel" på nästa vante också
så blir det rätt

1 kommentar:

Ellinor sa...

Du är såå duktig❤️❤️❤️Ellinor