mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 7 februari 2018

-13° och blåst på Samernas nationaldag

 har städat i skåpet hittade lite som jag inte kommer att använda
nu får någon annan hämta det
är med på en sida på FB där man kan skänka mat

 så laddar jag för att gå ut
kyla är ju inte min grej riktigt
får ont i kroppen och fingrarna bli "döda"

 det gick bra ... dubbla vantar 
räddade mej nästan
tog 20 min innan jag kunde ta upp stickningen
och hålla i stickorna men det gick 

 Lennart är i Kolbäck och jag käkar soppa till lunch
blev inspirerad av Stella 
som också kokade soppa i dag 

 har lite ork så jag passar på

 då var tre kg morötter skalade och "slantade"
blir stuvade till söndagens soppkök

 så slog tröttheten till... 
ja ja va gör de 
jag vilar väll då

 Lennart kom hem och hade vaniljsemla med
åt en halv... 
men jag vill ha med mandelmassa

 tänk va köttgryta blir god 
när man värmer upp den dagen efter

 har fått en "kant" innanför läppen
den gör inte ont eller ömmar men den STÖR

 stickar lite på ett par vantar
mellan släktforskning och matlagning 

 en av alla dessa beundransvärda kvinnor
som vi ska tänka lite extra på just i dag

1 kommentar:

Ellinor sa...

Håller med om semlan,när man bara kan äta lite så ska det vara en riktig semla🙂Blev såå sugen på stuvade morötter,ska bli till lunch idag👏👏👏kram Ellinot