mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 13 februari 2018

Ny vecka nya tag ...

en "nappflaska" till blomman
få se hur och om det funkar

Ringde till öron näs och hals och ändrade tiden fick komma den 14 mars
blir bra det innan vi reser till Rom
så skrev jag inne på 1177  
 att jag vill ha remiss till kem lab 
för mina årliga blodporver efter GBP
fick svar efter en timme av doktorn att han sänder hem remissen med posten
tycker 1177 är en utmärkt tjänst 

i går fick jag en stor påse med champinjoner av en tjej
hon fick lite annat smått och gott av mej
så dag blev att fixa till dom i dag

så hade jag två stora broccolin 
som var på väg att ge sej
får bli till soppan på fredag 
när vi ska ha minnesstund för Robert
med Soppkök o Musik

förra veckan åt vi ju korv i ugn och potatismos
hittade resterna i kylen

det blev till goda potatisbullar
och till dom serverade jag 
champinjoner o broccoli o lingon

jag tycker ju inte om att se film
har aldrig gjort
Men i dag blir jag sittande 
och ser HELA filmen

jag bara ÄLSKAR den här filmen 
och jag blir allt lite kär i Sven där ...

medans jag sitter och suckar över snygg karl på TV
är min egen snygging till åkerbruket med en massa rat


och när han kommer hem 
har han  TRE buketter tulpaner med sej till mej

men kolla vad jag fick på posten
en tandborste!
Skrev på en sida på FB 
men inte trodde jag att jag skulle få en tandborste inte
men jo då allt är inte bluff där inne

hade mer rester i kylen
så i kväll blev det en 
bondomelett

ja i kväll kommer den att ta slut

Inga kommentarer: