mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 5 februari 2018

soppkök hela dagen....

 2½ liter currysås med vispgrädde
ja, ja tackar jag...
grädde gör så  himla mycket

Pytt i STORA kastrullen
kan tala om att ALLT gick åt 
(lite sås blev kvar)
Många glada magar blev mätta

så fick vi tårta  
en svarsvald och en prinsess
      bilden är dock från nätet

 ja då vet vi vilka som ska jobba nästa söndag
och då blir det nog stuvade morötter med korv

 hemma åt vi upp det sista av såsen med kokt kyckling o ris

i dag blev jag JÄTTETRÖTT... 
i dag tog det på krafterna
hade ett jobbigt samtal på köket
men nu ligger jag här och tittar på Farmen

1 kommentar:

Ellinor sa...

Tittar också på Farmen,tycker attårets gäng är minst sagt för bedrövlig....och ändå tittar jag!😊😊😊