mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 21 februari 2018

Nu är det NÄRA...


I natt har änglarna haft kuddkrig

 och nu kämpar solen för att förgylla vår dag

 fint men farligt på våran balkong
men med takdropp kommer längtan efter vår


 Lennart kollar "hålet"

 i går var ju bilen på SPA
blev så ren och fin så man kan tro den är ny

 så var vi på SPISrunda




 det slutar nog med att vi köper den här...
jo jag har nog bestämt mej...eller

 hem och fixa lite mat...
en pasta med tomat o svampsås
lite vegetariskt i dag


 passade på att köpa lite nya vänner till bordet

hade en skål med hel och halvruttna äpplen

fick bli en äppelkaka


Farmors äppelkaka heter den
nytt recept för mej
men jag kommer helt klart att göra den igen

 och äppelgröt ja de var många äpplen
och jag ville ju inte kasta dom

jag bara älskar när man kokar risgryn i vatten 
och tillsätter äpplen på slutet
lite kanel o socker så är lyckan gjord

den där kämpande solen
och en av mina Orkidéer

sena mackan med "solmos"
mos på morot o potatis

Inga kommentarer: