mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 26 februari 2018

en svullen söndag



 solens ljus kommer från Irsta....

 helt galet vacker morgon

packar inför söndagens soppkök
det ska ju bli lapskojs i dag
fixar moset när vi kommer ner
tar med både grädde o smör
gott ska de vara
och grannens julskinka kom väl till pass
här riven i småbitar

Lennart fixar får serveringsbänk
den behövde lite kärlek

 så var det dax..kl blev 13 och våra gäster kom
gjorde 20 portionar mos och så allt kött... inte en flisa kvar
har lite ärtsoppa kvar till nästa gång dock bara lite

 bänken fick en extra sväng innan vi gick hem

 hemma blev det pytt igen då
men nu är alla rester slut i kylen
Lennart fick ett stekt ägg oxå
jag är inte så förtjust i det

fattar inte varför höger hand är så svullen
blev lite bättre fram på kvällen
men inte är det bra inte

återbrukar gamla tulpaner
ja inte vet jag hur det ska gå
första gången jag gör nått dylikt
får se i morgon eftermiddag när det frusit ordentligt

1 kommentar:

Ellinor sa...

Kram till er❤️