mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 24 februari 2018

en språkfråga.....

 jag bygger den fasaden nog mer för mej själv
jag VILL inte kännas vid min sjukdom
jag VILL inte vara svag
jag VILL inte vara den som inte orkar
jag VILL inte jag VILL inte

 en tur till tvättstugan blev det dock
hittade en bok i tvättstugebibblan också

har ju fått fin kritik 
och ser ut som den skulle passa mej

 hem och äta 

och sova
ta hand om tvättkassarna
min kudde hann inte bli riktigt torr

så den får stå  här till i morgon

 BÄSTA Pärzon kom upp en sväng när han åkte hem från jobbet

 kvällens stuvade morötter blev superba ...kan man säga så?
eller heter det superb?

när man mår som sämst och får ett sånt fint kort på mobilen
mår man strax lite bättre 
gulliga lilla Thyra

1 kommentar:

Ellinor sa...

Jag förstår precis hur du menar,man VILL inte men det gör också att man kämpar lite extra,bra eller dåligt,inte vet jag😘Jojo Moyes,en underbar författare,har nog läst alla.Kram fina kämpe❤️Ellinor