mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 12 februari 2018

Farmor skulle fyllt 112 år i dag HURRA HURRA

 det första kortet jag har på min älskade Farmor Astrid

 ett av mina älsklingskort på min älsklings farmor

 hur många gånger har jag inte fått kaffe 
på sjön eller i skogen med farmor

 Gamla Gamla farmor Astrid med lilla Linus sommaren 1992

 här är vi hela högen 2002
fem generationer 
Hannah, Pärzon, Jag, Elow (min pappa) Annaeva
FARMOR Linus Niklas o Anton

sista kortet på Farmor
vi har släktträff på Församlingsgården  maj 2003
knappt tre veckor senare ville hon inget mer
MEN VAD JAG SÖRJER HENNE
pratar dagligen med henne fortfarande
ser jag ett vacker vykort tänker jag
de skulle farmor ha
GRATTIS på din dag 
ÄLSKADE FARMOR

 Det är ju söndag
på soppköket serverades 
stuvade morötter potatis o korv/köttfärsjärpar

 Morotssoppa

 och AnnaGretas hembakta semlor
ö
 över 20 gäster i dag...
så då var maten uppäten 
då vilar vi lite på soffan
och ser vad som hänt i världen

Mina tulpaner åldras med värdighit

 hemma blev det lite uppvärmt

 fruktsallad till kvällen

OS stickningen går frammåt
även om jag inte är nöjd med mitt färgval
skulle önska att det grå syntes mer mot det gröna
men nu är det som det är med den saken


nästa del får jag på onsdag... 
hoppas hinna sticka den andra strumpan till dess
vore ju kul om båda blev klara samtidigt

Inga kommentarer: