mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 9 april 2022

Allt går inte att laga


man kan inte riktigt tro det
men det är 7 april i Västerås


Men vackert ät det i alla fall


Väntrum nr 1 på Citypraktiken
skall träffa Peteer
och prata om mina svullna tjocka ben
Det var läkaren på Löwenströmska 
som sa att jag borde ta kontakt med VC

ja ja sagt och gjort
och nu är jag här
Peteer säger som han alltid sagt
HUM... ja du ...
inget att göra åt 
har gått för många år
och klaffarna i blodkärlen är liksom
skadade, dom öppnar och stänger
sej inte som dom skall
och det går inte att laga

Viste ju att han skulle säga så
men nu har jag i alla fall varit där


sitter i bilen och Lennart är in på 
❤-punkten


köper biljetter


till valborgsmingel


ost o gurkfyld korv med stuvade makaroner
blev dagens lunch


rester till middag
för lite ravioli
och för lite makaroner + ½ korv
två vispade ägg och lite ost på toppen


vi blev mer än mätta 
och gott var det


Hedda jamar och vill leka 
men är lite lat
hon ligger på rygg
och leker med fjädrarna


ända tills det blir nått intressant på TV


på tv ja...
  i kväll var det Fru Kanin
som fick ta av sej "huvudet"
MONS SALIN
ja ja de trodde jag inte

 

2 kommentarer:

Elin Alenius sa...

Länge sedan jag har läst din härliga Blogg. Ja nog är vädret helt åt skogen, höll på säga att här är vi snart insnöade. Synd att dom inte kan göra något åt dina ben, har du mycket ont?

Ellinor Blomqvist sa...

Trist besked om benen😢Tur att du är en sådan fantastiks positiv människa och så urduktig på att alltid se någotpositivt i allt👏Beundrar dig❤️